دسته‌بندی نشده

۸ مدل چیدمان نشیمن برای تمام سلیقه ها

طراحی موفق برای نشیمن به دو عامل بستگی دارد: فضای اتاق و لایف استایل مشتری. بعضی افراد نشیمنی که مرتب باشد و همه چیز در آن هماهنگ و قرینه باشد را ایده‌آل میدانند درحالی که بعضی دیگر ممکن است کمی شلوغی در فضای نشیمن را دوست داشته باشند. مهم نیست که نشیمن شما کوچک بزرگ یا دراز باشد، در هر صورت میتوانید با چینش متناسب با سلیقه خود استایل خود را در فضا منعکس کنید و فضایی راحت و‌ صمیمی برای خود و مهمانانتان ایجاد کنید.
در این مقاله ۸ مدل چیدمان مناسب برای تمام سلیقه ها آورده شده که میتوانید برای چیدن نشیمنتان از آن استفاده کنید.
  • چیدمان متقارن:
در این نشیمن مونوکروم شومینه نقطه کانونی است. فضای این نشیمن به دو بخش متقارن تقسیم شده است و این امکان را فراهم کرده که مهمانان رو به روی هم بنشینند. این نوع چینش بیشتر مناسب نشیمن هایی با استایل رسمی هستند.
  • چیدمان مینیمال:
استفاده از سبک مینیمال و اثاثیه با ارتفاع کم باعث میشود طراحی معمار خانه بیشتر به چشم بیاید. در این مدل چینش احتیاجی به استفاده از میز عسلی یا آباژورهایی که روی میز قرار میگیرند و حتی اکسسوری نیست.
  • چیدمان موزون:
در این مدل چیدمان کاناپه را فراموش کنید و با استفاده از چند مبل تک فضای گردی را ایجاد کنید. تمام مبل ها را دور یک میز جلو مبلی گرد یا یک پاف بزرگ به عنوان مرکز نشیمن بچینید‌ تا فضایی موزون و مناسب برای صحبت و معاشرت ایجاد کنید.
  • چیدمان باز:
تصمیم این که با فضا های بلندی مثل فضای داخل عکس دقیقا چه کاری باید کرد کمی سخت است. در این مورد طراح از یک چیدمان روان و معمول استفاده کرده تا تمام فضا را به هم متصل نگه دارد. به این منظور همانطور که در تصویر میبینید در وسط نشیمن از یک کاناپه بدون تکیه‌گاه استفاده شده که فضا را دو تکه نکند و بتوان به دو سمت روی آن نشست.
  • چیدمان هارمونیک:
این نشیمن فضای زیادی برای نشستن مهمان ها با صندلی و مبل هایی در شکل ها و ابعاد مختلف فراهم کرده است. کاناپه په دیوار پشتی تکیه داده شده و بقیه مبلمان دور میز جلو مبلی بزرگی قرار گرفته است. همچنین مبلی نیمکت مانند در نقطه مقابل کاناپه نشیمن را هماهنگ و بالانس کرده است.
  • چیدمان فضای سرگرمی:
رسمی بودن چیدمان های نشیمن یک اجبار نیست. در صورتی که که یک وسیله سرگرمی بزرگ مانند میز بیلیارد همانطور که در تصویر میبینید دارید میتوانید فضای نشیمنتان را متناسب با آن بچینید. در این نشیمن کاناپه جای خود را به میز بیلیارد داده و مبلمان راحتی در نقطه مقابل نشیمن قرار گرفته‌اند. همچنین نیمکت های که متناسب با فضای زیر پنجره طراحی شده‌اند به ایجاد حال و هوای سرگرمی در فضای نشیمن کمک کرده اند.
  • چیدمان فضای کوچک:
نشیمن های کوچک فضای مناسبی برای استفاده از سبک وسایل بولد و راحت هستند. مثلا در این نشیمن از دو صندلی تک راحت و یک کاناپه بولد استفاده شده که در مرکز نشیمن قرار گرفته و همچنین پشت این کاناپه یک نیمکت قرار داده شده تا تعداد نشیمن کافی برای نشستن مهمانان وجود داشته باشد.
  • چیدمان هنری:
در صورتی که وسایل هنری دوست دارید اجازه بدهید چیدمان نشیمنتان را برایتان توضیح دهم. میتوانید از مبلمان مدولار استفاده کنید و آن را به دیوار تکیه دهید تا وسایل هنریتان بیشتر به چشم بیاید. همینطور از پاف های گرد و زاویه دار استفاده کنید که فضا هنری تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *