دسته‌بندی نشده

۱۰ لاندری جالب با ایده هایی نو (پارت 2)

  • کتاب داستان
متراژ لاندری: ۵.۵ متر مربع
در این خانه لاندری که متعلق به سال ۱۹۲۰ بوده در زیر زمین و با سبک کتاب داستان طراحی شده بوده. طراحی که بازسازی این خانه را انجام میداده، یکی از دوستان صاحبان خانه بوده و با روحیات و علایق صاحب خانه آشنایی داشته و میدانسته که آنها عاشق رنگ های شاد و طرح های رنگی هستند. او برای دسترسی بهتر لاندری را به طبقه بالا و یکی از اتاق ها منتقل کرد.
ویژگی ها: تعداد زیادی کابینت در این لاندری تعبیه شد و برای روی کانتر از سنگ مرمری گرانی استفاده کردیم. در طبقه پایین کابینت جایی برای قرار دادن سبد رخت بزرگی تعبیه شد و از یک سینک تو کار برای نمایی بهتر و کاربردی بودن  استفاده کردیم. برای کف نیز از یک کاشی با طرح جالب و منظم هندسی استفاده کردیم. کاشی های سفید آبی کف با کابینت های آبی کمرنگ همگونی خاصی به فضا بخشیدند. زمانی یک قسمت فضا را با طرح های شاخص طراحی میکنید مهم است که بقیه فضا را طوری طراحی کنید که اغتشاش بصری ایجاد نکنند و زیبایی و آرامش فضا را حفظ کنند. همانگونه که در عکس میبینید استفاده از کابینت های آبی کمرنگ بین کف و کاغذ دیواری هماهنگی خاصی ایجاد کرده. همچنین استفاده از رنگی مشترک به فضا نظم و انسجام زیبایی میبخشد.

 

 

 

 

 

  • طراحی جاودان سبک دهه ۹۰ میلادی
متراژ لاندری: ۶ متر مربع
این خانه در آستین ایالت تگزاس سبک طراحی دهه ۹۰ بوده و صاحبان آن قصد داشتن با حفظ سبک طوری آن را بازسازی کنند که سبک آن زود قدیمی نشود و جاودان باشد.
ویژگی ها: در این لاندری سینکی با شیر آب متحرک تعبیه شد که کاربردی باشد. سنگ کانتر کوارتز تیره با ماشین لباسشویی و خشک کن و فرش تناسب خوبی ایجاد کرده و نورپردازی ملایم لاندری هم به فضا زیبایی خاصی بخشیده.
  • لاندری بی نظیر
متراژ لاندری: ۶ متر مربع
این لاندری با بقیه خانه تناسب نداشت و تلاش کردیم که حال و هوای کلبه‌ی ساحلی بودن خانه را به لاندری هم منتقل کنیم.
ویژگی ها: برای این لاندری از ماشین لباسشویی و خشک کنی استفاده کردیم که درب های آن از بالا باز میشود. در لاندری های کوچک در صورت امکان بهتر است از این نوع ماشین ها استفاده شود که در رفت و آمد مشکل ایجاد نکند. همچنین برای راحت شدن شستشوی لباس سبد های چرخ داری گرفتیم که زمانی که استفاده نمیشوند داخل یکی از کابینت ها قرار میگیرند. کاشی های کف که حالت باف سبدی سفید و آبی دارند با کابینت های سفید با تاچ رنگ آبی هماهنگی بی نظیری ایجاد کرد و همچنین همه این ها با موزاییک های پشت کابینتی سفید هماهنگ شده اند. برای شیر آلات نیز از رنگ طلایی استفاده کردیم تا تضاد زیبایی به فضا ببخشد.
  • زیبای آبی
متراژ لاندری: ۶.۵ متر مربع
در این خانه در طبقه‌ی دوم بالای آشوزخانه فضایی نیمه کاره رها شده بود و ماشین لباسشویی و خشک کن در کمدی داخل راهرو قرار گرفته بودند و طراح لاندری را به اتاق بالای آشپزخانه منتقل کرد.

ویژگی ها: ماشین لباسشویی و خشک کن روی هم به صورت دو طبقه قرار گرفت که فضای کافی برای قرار دادن یک میز اتو فراهم کرد. برای کانتر از سنگ کوارتز سفید و برای کاشی بین کابینتی از سرامیک آبی استفاده کردیم و تا سقف دیوار را کاشی کردیم که لاندری بزرگ تر به نظر برسد و به فضا رنگ بدهد. برای دسترسی بهتر به خشک کن بخشی از کابینت به حالت پله درمی‌آید.

 

 

 

 

 

  • نسیم جزیره
متراژ لاندری: ۸.۵ متر مربع
این لاندری در خانه‌ای نوساز با سبک ساحلی واقع شده که کل خانه با هم دارای انسجام رنگی خاصی متشکل از  رنگ سبز و آبی دریایی و متریال های طبیعی است. طراح این خانه سعی در ایجاد هماهنگی کامل لاندری با باقی فضا های خانه کرده و سعی در ایجاد لاندری کاملا کاربردی کرده همچنین وی اعتقاد دارد لاندری نیز مانند بقیه خانه باید فضای بسیار زیبایی باشد.
ویژگی ها: ماشین لباسشویی هوشمند که در آن از بالا باز میشود و خشک کن که کنار آن قرار گرفته. برای کابینت های آن از رنگ  طوسی-آبی بسیار ملایمی استفاده کردیم و برای کاشی پشت کابینت از کاشی با تایل های بزرگ و طوسی سیر استفاده کردیم. شیرآلات را نیز از جنس نیکل انتخاب کردیم که با دسته های کابینت روشن لاندری هماهنگ باشد. بالای ماشین لباسشویی و خشک کت از یک آویز لباس استفاده کردیم که بالای آن طبقه‌ای زده شد که بتوانند روی آن اکسسوری برای زیبایی لاندری قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *