دسته‌بندی نشده

۱۰ لاندری جالب با ایده هایی نو (پارت 1)

در ایده‌آل ترین حالت یک لاندری دارای یک ماشین لباسشویی و یک ماشین خشک کن و کابینت و محلی برای تا کردن لباس ها است. در صورتی که فضا اجازه دهد میتوان در آن سینک و فضایی برای پهن کردن لباس های خیس نیز در آن تعبیه کرد. در این مقاله ۱۰ لاندری عالی که طراحان حرفه‌ای برای خانه های مختلف طراحی کرده‌اند را توصیف میکنیم که از آنها ایده بگیرید.
  • خانه ساحلی
متراژ لاندری: ۸ متر مربع
در پی بازسازی یک خانه که در سال ۱۸۹۰ میلادی در ماساچوست ساخته شده است، صاحبان این خانه برای هر طبقه آن یک لاندری در نظر گرفته اند که در انتهای راهرو واقع شده. این لاندری که در تصویر میبینید در ندارد پس در کنار کاربرد زیبایی آن هم اهمیت زیادی دارد. صاحبان این ملک برای شستن لباس هایی که باید با دست شسته شود احتیاج به یک سینک هم داشتند.
ویژگی ها: رویه کابینت این لاندری سنگ اسلب گرانیت کار شده. تیم بازسازی کننده برای این لاندری از یک سینک تو-کار و شیرآلات و کاشی سبک وینتج استفاده کردند که به لاندری حالتی اصیل و تاریخی میدهد.
پنجره ته این راهرو نقطه کانونی آن است و میخواستیم که محلی خاص باشد. جلوی پنجره را طبقه زدیم تا جایی برای کلکسیون پاچ آنها باشد. و بین طبقات از نور مخفی استفاده کردیم که موازی با ماشین لباسشویی و خشک کن که کتار هم قرار گرفته و هماهنگ با کاغذ دیواری آن است.
  • زیبای مشکی
متراژ لاندری: ۲۲ متر مربع
قبل از بازسازی این فضا به دو‌ بخش دفتر و لاندری کنار هم اختصاص داشته و در آن تعداد زیادی جعبه نگهداری میشده. صاحبان این ملک میخواستند این فضا را کاربردی تر کنند. ما فضا را به گونه‌ای طراحی کردیم که کابینت های زیادی برای قرار دادن وسایل داشته باشند و همچنین به راحتی بتوانند در آن حرکت کنند.
ویژگی ها: از ماشین لباسشویی و خشک کن و کابینت های مشکی برای طراحی این فضا استفاده کردیم. همچنین کانتر و تمام لوازم را مشکی انتخاب کردیم. یک دیوار کامل را اختصاص به فضای قرار گیری وسایل ورزشی و این خانواده میخواستند فضایی مخفی برای خشک کردن لباس های خیس داشته باشند بدون این که لاندری را شلوغ کند. برای این منظور رخت خشک کنی داخل کمدی با در های مشبک که هوا به راحتی در آن جریان داشته باشد تعبیه کردیم.
  • اعماق دریا
متراژ لاندری: ۵.۵ متر مربع
صاحب این خانه عاشق دریا و شستشوی لباس ها است و به او احساس آرامش میدهد. او دوست داشت لاندری آبی داشته باشد که حین شستشو احساس کند در اعماق دریاست. ما تلاش کردیم لاندری رویایی صاحب خانه را به زیبا ترین شکل ممکن بسازیم. با وجود این که لاندری فضایی است که فقط صاحبان خانه از آن استفاده میکنند با این وجود باید زیبا و مرتب باشد.
ویژگی ها: کابینت های آبی سیر و تایل های کاشی با رگه های آبی و ماشین لباسشویی و خشک کن آبی که کنار هم قرار گرفته اند فضای لاندری را به حد راضی کننده‌ای آبی کردند. طرح روی کاشی ها احساس بودن در اعماق دریا را به فضا القا میکردند. در این بین از سنگ کوارتز مشکی برای روی کانتر و شیرآلات و دستگیره های طلایی استفاده کردیم که تضادی در فضا ایجاد کند.
  • طبیعی و تازه
متراژ لاندری ۳.۵ متر مربع
این لاندری قبلا بسیار تاریک بوده و صاحب خانه میخواسته که مانند بقیه خانه روشن شود. طراح برای روشن کردن فضا در لاندری به بیرون از خانه را به در شیشه‌ای تغییر داده و همچنین از کابینت هایی بارنگ طبیعی و روشن برای آن استفاده کرده تا فضا دلباز تر و مدرن شود.
ویژگی‌ها: طراح کابینت با چوب روشن را با کانتر سفید ترکیب کرده
و کاشی های پشت کابینتی مربع کوچک را مورب و به حالت الماس استفاده کرده. همچنین کاشی کف هم با طرح شطرنجی سفید کرم انتخاب شده تا با کاشی پشت کابینتی همگون باشند. همچنین بر عکس بقیه خانه که در آن از شیرآلات برنجی قیمتی استفاده شده در لاندری شیرآلات سبک مینیمال مشکی کار شده که با ماشین لباس شویی و خشک کن ست شود و همچنین به فضا تضادی جالب ببخشد.
  • روشن و تمیز
صاحبان این خانه لاندری با رنگ های روشن و شاد و سبک اواسط قرن ۲۰ را میپسندیدند. این نکته را باید بدانید که برای ایجاد فضایی تمیز و روشن همیشه نباید خود را به رنگ های خنثی و روشن محدود کنید.
ویژگی‌ها: صاحبان این خانه یک کاشی نارنجی روشن انتخاب کردند و طراحان از آن به عنوان کاشی پشت کابینتی با بند کشی سفید منظم استفاده کردند. برای دستگیره های کابینت از دستگیره های کروم استفاده کردند که به آن حالتی قدیمی بدهد و با شیرآلات ست شود. ترکیب آن با فرشی رنگی و ماشین لباسشویی و خشک کن قرمز بسیار زیبا و موزون شد.
یک رخت پهن کن هم به دیوار مقابل نصب کردند که در زمان استفاده میتوان آن را باز کرد و در حالت عادی به دیوار میچسبد. این اتاق جز لاندری اتاق گربه آن
ها نیز بود به همین دلیل زیر کابینت جایی مخصوص گربه تعبیه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *