دسته‌بندی نشده

۱۰ راه برای ساختن بهشت در خانه شما

خانه باید جایی بیشتر از محلی فقط برای زندگی باشد. خانه باید محلی باشد که شما در آن احساس آرامش و آسایش داشته باشید.
اما گاهی اوقات خانه باعث ایجاد استرس میشود و به محض ورود همه چیز یادآور کار های عقب افتاده میشود. در این شرایط چگونه خانه خود را تبدیل به فضایی برای آرامش و استراحت کنیم؟ با این ترفند ها به خانه خود آرامش ببخشید و از فشار فکری که فضای خانه ممکن است به شما وارد کند دور بمانید.
  • مطابق فصل جلو بروید
اجازه دهید خانه شما نماینگر فصلی که در آن هستید باشد و فضای خانه از انرژی فصل ها تغزیه کند. مثلا در فصل زمستان از پرده های ضخیم استفاده کنید که با کشیدن آنها گرمای داخل منزلتان حفظ شود و چند شمع روشن کنید. در صورت امکان درون شومینه آتش روشن کنید، با این المان ها احساس راحتی و مصون بودن از هوای سرد را به فضا القا میکنید.
در ماه هایی که هوا گرم تر است، پنجره ها را باز کنید که بتوانید صدای آواز پرندگان را بشنوید. از پرده های توری و حریر استفاده کنید که گرمای آفتاب را به داخل منتقل کند و همچنین با گل های وحشی خانه‌تان را با طراوت کنید.
  • خانه را به بهترین نحو نورپردازی کنید
نورپردازی مناسب میتواند حال و هوای فضا را بهتر و آن را کاربردی تر کند. با نورپردازی درست فضای شما دلپذیرتر خواهد شد. نور های مختلف را با هم ترکیب کنید و همچنین از شمع و نور مخفی نیز استفاده کنید.
  • گوش دهید
برای صدای محیط از پادکست مورد علاقه خود یا حتی موزیک مورد علاقه‌تان استفاده کنید. صدای موزیک و پادکست در ایجاد حس آرامش و شخصیت بخشیدن به خانه نقش مهمی دارند، پس حتما از آن استفاده کنید.
  • روی تخت خواب های خود را هر روز مرتب کنید
تصویر یک اتاق و تخت مرتب وقتی که از یک روز پر مشغله کاری به خانه برمیگردید میتواند بسیار آرامش بخش باشد. پس حتی اگر‌ زمان برای مرتب کردن هیچ چیز دیگری قبل از خروج از خانه را ندارید حتما روی تخت خود را مرتب کنید.
  • وسایل مربوط به کار را مخفی کنید
اگر که کار شما به گونه‌ای است که از خانه کار میکنید و اتاق کار شما اتاقی است که برای کار های دیگر هم از آن استفاده میکنید، پس از اتمام کار حتما وسایل مربوط به کار و کامپیوترتان را مخفی کنید تا ذهنتان بتواند استراحت کند. همینطور تمام کاغذهایی که کارتان هنوز با آنها تمام نشده را جمع کنید و آنها را درون کمد یا کشو قرار دهید. زمان استراحت شما نباید نشانی از کار های ناتمام‌تان درون خانه وجود داشته باشد.
  • فضای خانه را عطری کنید
برای ایجاد محیطی آرام و ریلکس کننده بویی که درون خانه شما جاریست بسیار تعیین کننده است. بو ها میتوانند در تمدد اعصاب نقش پررنگی ایفا کنند و بعضی بو ها تداعی کننده مکان هایی هستند که دوستشان داریم و برایمان خاطراتی را به همراه می‌آورند.
  • تمیزی را بر استایل ترجیح دهید
اگر خانه شما هنوز کامل نشده مهم نیست، به جای تمرکز روی این که اکسسوری های مختلف بخرید در مرحله اول برای ساختن بهشت خانه خود را بسیار تمیز و مرتب نگهدارید. یک خانه منظم همیشه احساس آرامش ایجاد میکند. خانه ای که با جدید ترین وسایل و اکسسوری ها تزیین شده باشد در صورتی که شلخته و نا مرتب باشد احساس آرامش ایجاد نمیکند.
  • استفاده از شال مبل و پتو
شال مبل و پتو به ایجاد احساس آرامش در فضا کمک میکنند و مبل را از جایی برای نشستن به جایی برای استراحت و کسب آرامش تبدیل میکنند. بچه ها و حیوانات خانگی‌تان را با خود زیر پتو ببرید و به محض قرار گرفتن کنار آنها تمام استرس روزتان را فراموش میکنید.
  • استفاده از گل و گیاه
خریدن یک گیاه سبز برای خانه میتواند حس طراوت بدهد و یک نقطه کانونی ایجاد کند. نگهداری گیاهان آپارتمانی و شاهد رشد آن بودن میتواند بسیار لذت بخش باشد و احساس خاصی به شما بدهد.
  • خانه خود را شخصی و خاص کنید
استفاده از قاب عکس عکس های خانوادگی و وسایلی که طی نسل ها به شما رسیده است فضای خانه شما را خاص میکند. وسایلی که دارای تاریخچه خاصی هستند به فضای خانه میبخشند و اشتیاق شما را برای برگشت به خانه زیاد تر میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *