دسته‌بندی نشده

۱۵ وسیله برای نظم بخشیدن به خانه و نحوه به کار گیری آنها (پارت 1)

برای مرتب کردن و دسته بندی کردن وسایل راه های بی شماری وجود دارد. پاکسازی وسایلی که به آن نیاز ندارید و دور ریختن آن بسیار مهم است، با این حال حتی بعد از پاکسازی باید بدانید که چگونه باقی وسایل را مرتب کنید و هر چیزی را در جای مناسبش قرار دهید. در صورتی که در چنین شرایطی هستید این مقاله مناسب شماست.
  • آویز دیواری:
آویز های دیواری را میتوان در ورودی خانه برای آویزان کردن کت و کوله پشتی استفاده کرد. همچنین این آویز ها را داخل کمد برای آویزان کردن وسایلی مانند گردنبند و شال گردن و در حمام برای آویزان کردن حوله میتوان استفاده کرد که به مرتب شدن کمک زیادی میکند.
مناسب برای: ورودی، سرویس بهداشتی، کمد.
  • سبد نظم دهنده برزنتی:
سبد های نظم دهنده برزنتی از انواع حصیری آن کاربردی تر است. ایده‌آل ترین سبد برای نظم دادن به وسایل از جنسی هستند که با دوام هستند و مانند سلد های حصیری نمیشکنند و به راحتی میتوان آنها را شست. این سبد ها را میتوان در کمد دیواری برای قرار دادن لباس های کثیف و شال ها و در پنتری برای نظم دادن به تنقلات استفاده کرد.
مناسب برای: کمد لباس، ورودی، لاندری، پنتری.
  • سبد بازیافت:
داشتن یک سبد بازیافت نزدیک به جایی که معمولا نامه ها و بسته های پستی را آنجا باز میکنید میتواند ایده مناسبی برای کمتر شدن دور ریز های کاغذی و کمک به محیط زیست باشد. یک سبد بازیافت را نزدیک درب ورودی خانه و دیگری را جایی که روزنامه یا مجله میخوانید قرار دهید.
مناسب برای: ورودی، هوم آفیس، نشیمن.
  • کیف های نظم دهنده زیپ دار:
رخت‌خواب مهمان و همچنین لباس هایی که خارج از فصل هستند نیاز به جایی برای نگهداری هستند. اما سعی برای چپاندن رختخواب پر قو بدون این که آن را داخل بقچه قرار داده باشید کاری بسیار سخت و انرزی بر است و باعث ایجاد بهم ریختگی میشود. بقچه یا کیف های نظم دهنده زیپ دار وسیله‌ی مناسبی برای نگهداری لباس ها و رختخواب هایی هستند که خارج‌ از فصل استفاده آنهاست و آنها را از رد و خاک و حشرات دور نگه میدارند. اندازه این کیف ها را بر اساس چیزی که میخواهید آن را نگهدارید و جایی که باید آن را قرار دهید انتخاب کنید. کیف مکعبی برای نگهداری لباس ها داخل کمد و کیف های با ارتفاع کم مناسب برای زیر تخت هستند.
مناسب برای: رختخواب، لباس های خارج فصل، بالشت، کوسن های ایوان.

 

 

 

 

 

  • جعبه عکس:
جعبه هایی که در ساخت آن از مواد اسیدی استفاده نشده است برای نگهداری و مرتب کردن عکس های چاپ شده گزینه بسیار مناسبی هستند. برای دسته بندی آن از برچسب هایی بر اساس زمان عکس ها استفاده کنید که پیدا کردن عکس مورد نظرتان در آینده راحت باشد. همچنین به غیر از عکس این جعبه ها برای نگهداری اسباب بازی های کوچک یا دارو ها نیز گزینه مناسبی هستند.
مناسب برای: عکس، یادگاری، دارو، سی دی یا دی وی دی.
  • جعبه مدارک:
یکی از راه های نگهداری مدارک کاغذی برای مدت طولانی استفاده از باکس هایی است که در ساخت آن از مواد اسیدی استفاده نشده. مانند جعبه عکس این جعبه ها در ابعاد مختلفی وجود دارند و اگر مدارک با اندازه های بزرگ تر از معمول دارید میتوانید از جعبه های بزرگ استفاده کنید. مدارک خود را داخل جعبه ها قرار دهید و روی برچسب بنویسید که داخل آن چیست. این جعبه ها برای بایگانی کردن مدارک بسیار مناسب هستند.
مناسب برای: مدارک، بایگانی.
  • سینی:
قرار دادن وسایل روی سینی به وسایلی که روی آن قرار میگیرند حالت گروه بندی میبخشند. سینی های بزرگ برای قرار دادن بطری ها روی میز بار، کتاب یا گیاه روی میز جلو مبلی و لوازم تحریر روی میز تحریر بسیار مناسب هستند و علاوه بر مرتب کردن زیبا هم هستند. سینی های کوچک برای قرار دادن کلید و موبایل نزدیک در ورودی و لوازم بهداشتی داخل حمام بسیار مناسب هستند.
مناسب برای: ورودی، میز بار، میز جلو مبلی، حمام، هوم آفیس.
  • نظم دهنده سیم: 
امروزه زندگی ها با تکنولوژی ترکیب شده و اجتناب ناپذیر است اما این به آن معنا نیست که زندگی با تعداد زیادی سیم در هم پیچیده نیز یک اجبار است. میتوانید از نظم دهنده سیم برای میزی که روی آن کامپیوترتان قرار دارد استفاده کنید و آن را تا یکی از پایه های میز ببرید و طوری آن را قرار دهید که دیده نشود.  همچنین میتوانید از برچسب برای مشخص کردن هر سیم استفاده کنید.
مناسب برای: هوم آفیس، پشت تلویزیون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *