دسته‌بندی نشده

۸ راهکار که برای ایجاد یک خانه خانوادگی عالی لازم دارید.

هر خانواده منحصر به فرد است و همچنین نیازهای مختلفی نیز دارد. اما می‌توان گفت که برخی از نیازها در بین جوامع مختلف مشترک هستند – جریان خوب، کارایی و فرصت برای اتصال به عنوان یک خانواده. در این مقاله نظرات ۹ طراح آورده شده که معتقدند هیچ خانه‌ای بدون آن نباید باشد.

 

1. داشتن فضای انبار:
انبار در یک خانه که در آن خانواده زندگی میکند، بسیار مهم است.  کمبود فضای انبار می‌تواند به معنای هرج و مرج و بی نظمی در اسباب‌بازی‌ها، کیف‌های مدرسه و کتاب‌ها، تجهیزات ورزشی و بقیه وسایل است.
فضای انبار مناسب به شما کمک می‌کند تا وسایل خود را سازماندهی کنید تا هیچ وسیله‌ای روی سطوح و در گوشه‌های اتاق‌ها جمع نشود. این نکته‌ی مهمی برای حفظ آرامش در یک خانه است. انبار کاربردی می‌تواند به سادگی داشتن سبد‌هایی زیبا و بزرگ در گوشه‌های اتاق‌های کودکان شما باشد که بتوان به سرعت اسباب‌بازی‌ها را جمع‌آوری کنید. یا یک نیمکت و آویز دیواری در ورودی خانه برای قرار دادن کفش‌ها، کت‌ها، کیف‌های مدرسه و چتر. همچنین یک بوفه می‌تواند برای فضایی عالی در ناهارخوی برای قرار دادن وسایل باشد.

2. حوله خشک کن دیواری:
یکی از چیز هایی که نمی‌توانیم از آن بگذریم، قرار دادن حوله خشک کن در حمام‌ها است. درست است که گران تر از آویز معمولی هستند ولی بسیار کاربردی هستند و حوله‌های شما را گرم و خشک نگه میدارند. همچینین استفاده از حوله خشک کن باعص کمتر شدن رطوبت حمام میشود. حمامتان تمیزتر به نظر خواهد رسید که برای زمانی که مهمان دارید بسیار مهم است.
مزیتی دیگر هم این است که حمام شما صبح‌های سرد گرم خواهد بود.

 

3. در طراحی آینده نگر باشید:
به‌خاطر داشته باشید که کودکان رشد می‌کنند و بزرگ میشوند. زمان بازسازی یا ساخت خانه هستید، در نظر داشته باشید چگونه فضاها در سال‌های آینده استفاده می‌شوند. اتاق های بسیاری از خانه هایی که من دیده ام طوری طراحی شده اند که فقط به اندازه یک تخت یک نفره جا دارند. مشکل زمانی است که بچه ها بزرگ میشوند و میخواهند تخت خود را به یک تخت سایز کویین تغییر دهند و اتاق را از اتاق کودک به اتاق جوان تغیر دهند. برای طراحی اتاق‌های کودک، فضایی حدودا ۴ًدر ۴ متر لحاظ کنید تا در آینده به مشکل نخورید.

4. آشپزخانه کثیف:
داشتن آشپزخانه کثیف برای یک خانواده یکی از بایدها است. چون پلان اکثر خانه های امروزی فضا باز طراحی میشوند، داشتن آشپزخانه کثیف به حفظ نظم آشپزخانه کمک می‌کند و می‌توانید تمام وسایل کوچک خود را در گنجه نگهداری کنید و زمانی که مهمانی دارید، غذا را آماده در آن کنید. در صورت امکان و وجود فضای کافی یک سینک و جایی برای ماشین ظرف شویی، شلف های در دار و باز را لحاظ کنید. کشو برای نگهداری مواد غذایی بسیار مهم است.
آشپزخانه کثیف فضای برای تهیه نوشیدنی‌ها، میان‌وعده و غذاها هنگامی که مهمانی داریم است. به همین دلیل سعی کنید فضای کوچکی را برای قرار دادن دستگاه‌های کوچک مانند کتری برقی و توستر و همچنین فضایی برای آماده‌سازی غذا در نظر داشته باشید.


5. راحتی:
راحتی در یک خانه بسیار مهم است. مخصوصا وقتی صحبت از وسایلی مانند مبل‌ها است که مدت زمان زیادی را از آنها استفاده میکنید. راحتی در نظر هر فردی متفاوت است، بنابراین ارزش دارد که برای تعبیه مبل مناسب خودتان هزینه صرف کنید. میتونید مبل‌های خود را مطابق با تعداد افراد خانواده و سطح راحتی مورد نظر شما سفارش بدهید. صندلی‌های ناهارخوری، مورد دیگری است که باید از راحت بودن آن مطمئن باشید تا  ناهارهای خانوادگی و مهمانی‌هایتان لذت ‌بخش شوند. صندلی‌های تمام چوب که معمولا در کافه ها استفاده میشوند، ممکن است زیبا باشند، اما برای نشستن طولانی مدت طراحی نشده‌اند. برای مهمانی‌های خانوادگی، صندلی با نشیمن پارچه‌ای مناسب تر است.

 

6. نورپردازی:
نورپردازی خوب زیبایی، سبک، کارایی و حتی صمیمی بودن فضای یک خانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همانطور که هوا بر روی خلق و خو ما تأثیر می‌گذارد، کمیت و کیفیت نور فضای خانه نیز روی خلق و خوی ما تأثیر دارد. در طول روز، نور طبیعی با توجه به اندازه پنجره و جهت آن روی فضا تاثیر زیادی دارد و به آن گرما میبخشد. نور با رنگ های سرد می‌تواند باعث کاهش حس گرما یا رسمی تر شدن آن شود. برای نورپردازی  از یک طراح داخلی کمک بگیرید تا به بهترین نحو فضا را نور پردازی کنید. ایده‌آل ترین حالت این است که این کار قبل از ساخت انجام شود تا همزمان با اجرای نقشه‌های شما سیم‌کشی‌های مورد نیاز انجام شود و کلید پریز در جای مناسب تعبیه شود. طراح داخلی میتواند با‌ توجه به اندازه پنجره‌ها و فضای شما تعیین کند که چقدر نور در آن اتاق نیاز دارید، چه نوع نورپردازی مناسب فضای شما است.

 

7. برنامه‌ریزی برای چیدمان نشیمن:
نشیمن یکی از مهم‌ترین فضاها در یک خانه است و معمولاً جایی است که همه در آن جمع می‌شوند و فعالیت‌های مختلفی از تماشای فیلم تا جمع شدن دور هم در آن صورت میگیرد، به همین دلیل، مهم است که فضا را به درستی چیدمان کنید. برنامه‌ریزی برای چیدمان امری اساسی است. به شما کمک می‌کند تا دقیقاً بفهمید چه نوع اثاثیه‌ای نیاز دارید و اثاثیه با چه اندازه و شکلی برای شما مناسب تر خواهد بود. این نکته که افراد مبل یا میز ناهارخوری میخرند و بعد متوجه میشوند که برای فضایشان بزرگ و نامناسب است مرا متعجب می‌کند. قبل از مبله کردن اتاق، در نظر داشته باشید چه کارهایی شما و خانواده‌تان انجام می‌دهید و اطمینان حاصل کنید که تعداد کافی از صندلی‌ها و فضای سطحی وجود دارد تا یک بشقاب، یا نوشیدنی را بگذارید. همه اعضای خانواده‌تان باید احساس آرامش در فضا داشته باشند.

 

8. بر مبنای روحیاتتان فضا را مبله کنید:
ما همیشه به مشتریان توصیه می‌کنیم که فضا را با رنگ‌ها، اسباب و ویژگی‌هایی که دوست دارند مبله کنند، به این ترتیب خانه‌ای خواهید ساخت که با روحیات شما سازگار است و از وقت گذراندن در آن لذت می‌برید. از وسایل محبوب و یادگاری های خانوادگی استفاده کنید تا منزلتان را منحصر به فرد شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *