دسته‌بندی نشده

۷ تکه از اثاثیه که همیشه آن را نگه خواهید داشت

اگر میخواهید یک خانه جدید را طراحی کنید این وسایل را بخرید که به راحتی با دکوراسیون همه خانه های آینده‌تان ست خواهد شد. خریدن اثاثیه با معیار ست شدن با خانه فعلی که به احتمال زیاد در خانه‌های دیگر به کار نخواهد آمد کاری بسیار بیهوده است. چرا باید چنین وسایلی بخرید؟ یک سری از وسایل هستند که همیشه کاربردی خواهند بود و ارزش هزینه کردن دارند، وسایلی که هم به خانه فعلیتان می‌آید هم به هر خانه‌ای که بعدا خواهید داشت. اینجا به ۸ تا از این وسایل اشاره میکنیم که در خرید آن نباید شک کنید.
  1. صندلی های مناسب برای استفاده در داخل و خارج از خانه
یک صندلی برای راحت بودن لزوما نباید دارای رویه کوبی پارچه‌ای باشد، مخصوصا وقتی که برای صرف یک وعده کوتاه روی آن مینشینید و بعد به نشیمن میروید. صندلی‌های زیادی وجود دارند که بسیار راحت هستند و در عین راحتی برای استفاده در داخل و خارج از منزلتان مناسب هستند. یک ست دو تا چهار نفره فلزی که کفی صندلی ها طوری طراحی شده که زیر باران آب روی آن جمع نشود، انتخاب مناسبی است که هم در ایوان و حیاط و هم داخل خانه قابل استفاده خواهد بود.

2. میز نهارخوری محکم

خرید یک میز ناهارخوری محکم چیزی است که همیشه به کار می آید چون حتی وقتی که به خانه‌ای بزرگ تر نقل مکان کنید میتوانید از آن به عنوان یک میز تحریر بزرگ استفاده کنید. این موضوع برای اشخاصی که عادت به استفاده از رومیزی دارند صادق است. وقتی میز مقاومی داشته باشید دیگر احتیاجی به استفاده از رومیزی ندارید و میتوانید آن را به راحتی سالها به خانه های مختلفتان ببرید.

 

3. کاناپه جمع و جور

ممکنه تصور کنید که چون اولین کاناپه‌ای که میخرید خیلی بزرگ نیست باید کاناپه‌ای بخرید که قیمت آن هم تا جای ممکن کم باشد. اما کاناپه یکی از اجزای اساسی خانه است و چیزی است که ارزش خرج کردن را دارد و اگر مبل خوبی بخرید میتوانید برای ۱۰ تا ۱۵ سال و حتی بیشتر از آن استفاده کنید. خرید یک کاناپه چرمی کوچک چیزی است که برای نشیمن راحت دوران مجردی و حتی در آینده یک خانواده کاربردیست. چرم یکی از چیز هایی است که دوام بسیار خوبی دارد و همینطور میتوان با متریال های دیگر به راحتی آن را ست کرد.

 

4. مبلمان مدولار

مبلمان ال گزینه خوبی برای مکان های مختلف است اما میتواند در آینده دردسر ساز شود چون در خانه بعدیتان ممکن است چیدمان کاملا متفاوتی نیاز داشته باشید و مبلمان ال و یو شکلتان مناسب نشیمنتان نباشد. اما میتوانید با دور اندیشی مبلمان مدولار انتخاب کنید که با توجه به فضای نشیمنتان بتوانید تکه های مختلف آن را به هم متصل کنید. مبلمان مدولار که یک اتومان متحرک هم دارد همراه با صندلی های تک گزینه بسیار مناسبی است که هر زمان که به خانه‌ای دیگر رفتید بتوانید به راحتی نشیمن را بچینید.

 

5. میز جلو مبلی چند کاره

اکثرا وقتی صحبت از اتاق نشیمن میشود در ذهن افراد یک کاناپه چند صندلی راحتی تک و میز جلو مبلی نقش میبندد اما میز جلو مبلی بزرگرا میتوان با چند میز عسلی چند کاره یا پاف جایگزین کرد تا دستتان برای تغییر دکور در خانه های مختلف باز باشد. در نشیمن های کوچک این کار باعث میشود فضا دلباز تر شود و در آینده هم میتوان میز های کوچک و پاف را در جا های مختلفی از نشیمن قرار داد. اگر دنبال خرید پاف هستید هم خرید یک پاف محکم که روی آن بتوان سینی نوشیدنی و ظرف های اسنک قرار داد انتخابی بسیار هوشمندانه خواهد بود. خرید پاف گزینه مناسبی است چون میتوان از آن به عنوان جای نشستن هم استفاده کرد.

6. کنسول

خرید یک کنسول ساده نه تنها فضایی مناسب برای قرار دادن وسایل نشیمن هست بلکه میتوان از آن به عنوان میز تلویزیون و حتی دراور در اتاق و خیلی چیز های دیگر استفاده کرد. یک کنسول چوبی با رنگ گرم میتواند مدت بسیار زیادی با تغییر دکور های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

7. یک جفت صندلی راحتی

در آخر یک جفت صندلی ست چیزی است که همیشه در خانه قابل استفاده هست. از آن میتوان برای کامل کردن نشیمن استفاده کرد و در آینده میتوان حتی به اتاق کار یا فضای ناهارخوری برد یا حتی میتوان هر کدام آن را به یک اتاق خواب منتقل کرد که با توجه به ست بودن آنها در خانه حس هماهنگی ایجاد میکند. برای کاربردی بودن آن از رنگ های خنثی یا سرمه‌ای استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *