دسته‌بندی نشده

قدرت اعجاب انگیز رنگ سفید در طراحی فضاهای مختلف

در حالی که استفاده از رنگ سفید در طراحی مزایای بسیار زیادی دارد، یکی از مهم ترین دلایل برای استفاده از رنگ سفید این است که نور را در فضای اتاق منعکس میکند. همچنین از نظر زیبایی شناسی رنگ سفید حس تمیزی و آرامش را القا میکند که در نتیجه منعکس کردن نور، چه نور طبیعی چه نورپردازی، است. اتاق هایی که با رنگ تیره طراحی شده اند بسیار آرامش بخش و لوکس هستند. در صورتی که از طیف رنگ های سفید در آنها استفاده نشود میتواند فضا را مرده و بی روح کنند. در عکسی که مشاهده میکنید وجود سقف سفید با گچ بری های جذاب و شومینه سفید و همچنین مبل های تک نفره سفید از بی روح شدن اتاق جلوگیری کرده است.
کابینت های سفید تاریک ترین آشپزخانه ها را هم بزرگ و دلباز میکنند. به نظر من آشپزخانه های سفید زمانی که در آنها جزئیات خلاقانه وجود دارند بسیار جذاب هستند. برای نمونه: میتوانید اجاق گاز یا جزیره یا کف آشپزخانه را برای ایجاد تضاد با رنگ های تیزه طراحی کنید. همچنین استفاده از اکسسوری های زرد روشن فضا را بسیار زیبا میکند و به آن شخصیت میبخشد.
سقف چوبی میتواند فضای یک اتاق را تکمیل کند. بعضی از افراد ظاهر طبیعی چوب را ترجیح میدهند، اما اگر میخواهید فضای اتاق را روشن کنید کلید آن در این است که سقف چوبی را سفید رنگ کنید. میتوانید یک لایه نازک رنگ بزنید تا بافت چوب مشخص باشد و ظاهر آن طبیعی باقی بماند.

 

رویه کوبی چوبی دیوار ها یکی از چیز هایی است که خیلی در اتاق خواب نمیبینیم‌ ولی همانطور که در عکس میبینید ظاهر بسیار زیبایی به اتاق بخشیده است. تکه های چوب سفید بزرگ در سراسر دیوار های اتاق به استثنای دیوار بالای تخت که پترن آبی روشن دارد پوشانده است. ترکیب رنگ و طرح زنده ی تاج تخت و ملحفه و فرش با رویه کوبی چوبی سفید دیوار ها ظاهری زنده و با طراوت به اتاق بخشیده است.
کفپوش سفید بسیار جذاب است. ظاهر آن در عین سادگی بسیار لوکس است بنابراین با طیف وسیعی از دیزاین ها ست میشود. من سادگی و زیبایی که کفپوش سفید ایجاد میکند را خیلی دوست دارم. زمانی که کفپوش های چوبی را رنگ میکنید از یک پرایمر مرغوب قبل از رنگ کردن استفاده کنید و بعد از رنگ سفید از حد اقل دو لایه رنگ پلی‌اورتان شفاف استفاده کنید که مخصوصا در قسمت های پر تردد ماندگاری خوبی داشته باشد.
اگر از کفپوش سفید خوشتان میآید کار را یک مرحله جلو تر ببرید و پله ها را نیز سفید کنید. این کار فضا را بسیار امروزی میکند و نرده های قدیمی با آن ست نمیشود و باید از جان پناه شیشه‌ای استفاده کرد.
سرامیک های مرغوب ۳ در ۶ امروزه بسیار محبوب هستند و طراحی شما را سکه میکنند. استفاده از این سرامیک ها برای ترکیب کردن رنگ سفید در سرویس بهداشتی و حمام بسیار مناسب است اما این به آن معنا نیست که کل فضا باید سفید باشد. برای جذاب تر کردن فضای سرویس بهداشتی از یک رنگ شاخص مثلا سبز استفاده کنید. استفاده از یک رنگ شاخص در کنار سفید در کنار شیک بودن فضا را متفاوت میکند.
و در آخر فضای بالکن را از قلم نیندازید. برای ایوانی سفید که نورگیر است رنگ سفید را با رنگ های تیره ترکیب کنید کنید که انعکاس نور چشمتان را اذیت نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *