دسته‌بندی نشده

نحوه چیدمان نشیمن های کوچک

در کنار چالشی که برای چیدمان فضا های کوچک مختلف در یک خانه، چیدمان یک نشیمن کوچک دارای ظرافت بسیاری است چون نشیمن فضایی است که احتمالا بیشترین وقت را در آن سپری میکنید و همچنین فضای پذیرایی از مهمان ها است. چگونه نشیمن را دکور کنیم که هم فضا تا جای ممکن دلباز باشد و هم تعداد نشیمن برای تا جای ممکن زیاد باشد؟ چه اثاثیه‌ای را برای این منظور باید انتخاب کنیم و چگونه آنها را بچینیم؟ این نکات به شما کمک میکند که از فضای موجودتان بهینه استفاده کنید.

 

آیینه

در یک نشیمن کوچک مخصوصا زمانی که پنجره کوچکی دارد ممکن است کمی خفه به نظر برسد. با استفاده از یک آینه‌ی بزرگ در صورت امکان روبه‌روی پنجره میتوانید به اتاق عمق ببخشید. در این صورت هم نور را منعکس میکند همچنین تصویر فضای بیرون داخل آیینه این تصور را القا میکند که فضا بزرگ تر است و پنجره‌ی دیگری در اتاق وجود دارد.

 

گنجه و کمد های مخفی

اثاثیه‌ای انتخاب کنید که داخل آن فضایی برای قرار دادن وسایل باشد. مثلا از یک صندوق یا اتومان به جای میز جلو مبلی استفاده کنید. همچنین به جای کنسول های بزرگ از دراور یا کتابخانه های کوچک استفاده کنید تا فضای کافی برای قرار دادن وسایل داشته باشید.

 

کمد های بلند

اگر نشیمنتان سقف بلندی دارد از ارتفاع آن استفاده بهینه کنید. در حالی که سقف بلند برای زیاد کردن فضای نشستن کاربردی ندارد اما به صورت بصری به القای احساس بزرگ و دلباز بودن فضا کمک بزرگی میکند. بالای کمد های بلند را میتوانید با اکسسوری های مختلفی دکور کنید.

کاناپه کوچک

در بعضی فضا ها کاناپه های بزرگ جا نمیشوند و فضا را خفه میکنند. در عوض کاناپه بزرگ از کاناپه یا لاوست کوچک با طرح های ساده و خلوت استفاده کنید تا فضا دلباز تر به نظر برسد.

 

 

 

کاناپه ال

میتوانید با یک ست ال گوشه نشیمن را کاملا پر کنید. در صورتی که نشیمنتان گوشه دارد استفاده از مبل ال بزرگ در کنار این که برای تعداد زیادی آدم جای نشستن دارد چون فقط یک تکه اسباب محسوب میشود کمک میکند که اتاق نشیمن خیلی شلوغ به نظر نرسد. برای طرح پارچه آن هم طرح های خلوت با رنگ های روشن خیلی بهتر از مبلمان تکه تکه با طرح های شلوغ است.

کمد دیواری یا بوفه

به جای استفاده از تکه های کوچک مثل یک کتابخانه و یک صندوق جدا که فضا را میخورد میتوانید یک دیوار کامل را به بوفه یا کمد دیواری اختصاص دهید. یک کمد از زمین تا سقف میتواند چند کاربری داشته باشد. مثلا میتواند همزمان به عنوان کتابخانه و جای مخصوص تلویزیون و حتی یک میز تحریر تاشو و کمد مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

گیاه

مانند آیینه گیاهان نیز راه مناسبی برای عمق بخشیدن به فضا هستند. یک گیاه شاداب و سبز احساس بزرگی را در فضا القا میکند. بهترین محل قرار دادن گیاهان گوشه های اتاق نشیمن و کنار پرده ها و پشت مبل است.

 

اثاثیه چند کاره

در نشیمن های کوچک اثاثیه باید ارزش نگهداشتن داشته باشند. مثلا اتومانی که به عنوان میز جلو مبلی هم کاربرد دارد یا میز های عسلی که میتوان بر اساس نیاز آن را جا به جا کرد یا پاف هایی که هم به عنوان میز هم جای نشستن قابل استفاده است.

 

از کاناپه صرف نظر کنید

کی کفته که یک نشیمن حتما باید کاناپه داشته باشد؟ اگر نشیمن کوچکی دارید چند مبل تک را دور یک میز جلو مبلی بچینید. برای این که در چیدمان دستتان باز باشد به جای میز جلو مبلی از پاف هایی که روی آن تخته دارد استفاده کنید که در صورت نیاز بتوانید از آن برای نشستن استفاده کنید.

اثاثیه نامرئی

استفاده از وسایل نامرئی مثل میز شیشه‌ای برای یک نشیمن کوچک بسیار مناسب است چون اغتشاش بصری ایجاد نمیکنند و فضا را شلوغ نمیکنند. از میز جلو مبلی و میز عسلی با لیه های گرد در نشیمن استفاده کنید تا فضا دلباز تر به نظر برسد.

 

اثاثیه کوچک

استفاده از اسباب بزرگ برای نشیمن های کوچک اصلا مناسب نیست. فروشگاه های آنتیک دست دوم محل مناسبی برای پیدا کردن وسایل کوچک است چون به صورت استاندارد تا نیمه اول قرن پیش اندازه نشیمن ها کوچک تر از چیزی بوده که امروزه مرسوم است.

 

صندلی های تا شو

در نشیمن های کوچک داشتن جای نشستن به تعداد دلخواه شما اغلب امکان پذیر نیست. یک راه حل این است که داخل کمد یا انبار یا زیر تخت ها صندلی های تا شوی چوبی داشته باشید تا زمانی که جای نشستن بیشتری لازم است بتوانید از آن استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *