داخلی, طراحی

چگونه خانه خود را به درستی دکور کنید

.برای داشتن فضایی آراسته و منسجم در خانه خود از نکاتی که به آنها اشاره میکنیم استفاده کنید
چیدمان یک فضای خالی می‌تواند چالش برانگیز  باشد. چیدمان را از کجا باید شروع کرد؟ در اینجا برخی از قوانین ابتدایی چیدمان مبلمان را به 10 نکته ساده
تبدیل کرده‌ایم. این نکات به شما کمک خواهند کرد که بدانید هر چیز را کجا باید قرار دهید و چگونه انتخاب‌های خود را اولویت بندی کنید.
1.به کاربرد فضای مورد نظر فکر کنید:
طوری مبلمانتان را انتخاب کنید که متناسب با کاربرد فضا باشد و تعداد نشیمن لازم برای افراد حاضر در اتاق تامین شود.
2. کانون نشیمن را مشخص کنید:
کانون نشیمن شما کجاست؟ شومینه، ویو یا تلویزیون؟ بعد از مشخص کردن کانون نشیمن مبلمان را بر آن اساس بچینید. فاصله‌ی استاندارد تلویزیون از مبلمان باید سه برابر اندازه تلویزیون باشد.
3. چیدمان را با بزرگ‌ ترین تکه های اثاثیه شروع کنید:
دکور کردن را با بزرگترین اقلام مانند مبل در نشیمن یا تختخواب‌ در اتاق خواب شروع کنید و آنها را به سمت نقطه کانونی قرار دهید. صندلی‌ها نباید بیشتر از ۲.۵ متر با کانون نشیمن فاصله داشته باشند که افراد بتوانند به راحتی با هم مکالمه کنند. مبلمان را  به دیوارها نچسبانید، مگر در صورتی که اتاق بسیار کوچک باشد.
4. به قرینه بودن اسباب دقت کنید:
رعایت تقارن‌ فضا را کمی رسمی میکند، در حالی که نامتقارن بودن اسباب فضا را از حالت رسمی خارج میکند.
5. مسیر رفت و  آمد افراد را در نظر داشته باشید:
مسیر رفت و آمد افراد باید در نظر گرفته شود و در مسیرهای اصلی بین درها نباید مبلمان بزرگ را قرار داد. برای مسیرهای اصلی باید عرضی بین ۷۵ تا ۱۲۰ سانتی متر و برای مسیرهای کم اهمیت حداقل ۶۰ سانتی متر را اختصاص دهید. سعی کنید مسیر رفت و آمد اطراف فضای نشیمن باشد و از وسط نشیمن رد نشود، همچینین سعی کنید به جای یک فضای خیلی بزرگ دو فضای کوچک تر تعبیه کنید.
6. از اسباب با اندازه های مختلف استفاده کنید:
از اندازه‌های مختلف مبلمان برای جلب توجه بصری استفاده کنید. اقلام بزرگ یا بلند را با اقلام مشابه در جاهای مختل اتاق ترکیب کنید. دو قطعه بلند را  هرگز کنار یکدیگر قرار ندهید.
7. سعی کنید در فضا تضاد ایجاد کنید:
خطوط صاف و منحنی را برای ایجاد تضاد در فضا ترکیب کنید. مبلمان مدرن و صاف را با میز گرد یا اقلام منحنی ترکیب کنید، یا اقلام منحنی را با اقلام زاویه دار ترکیب کنید.
8. فضا را طوری دکور کنید که استفاده از آن راحت باشد:
نزدیک هرصندلی باید یک میز باشد و اندازه‌ی آنها باید با یکدیگر تناسب داشته باشد. میزهای جلو مبلی باید ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر از مبلمان فاصله داشته باشد تا فضای کافی برای قرار گیری پاها باقی بماند.
9. به فضای دور میز نهارخوری و تخت خواب دقت کنید:
دور میر ناهارخوری حدود ۱۲۰ سانتی متر فضا برای رفت و آمد لحاظ کنید اگر پشت صندلی ها مسیر رفت و آمد نیست باید از وسایل دیگر حدود ۹۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. در اتاق خواب باید بین تخت و دیوار ۶۰ سانتی متر فاصله باشد همچنین بین درب اتاق و تخت باید ۹۰ سانتی متر فضای خالی لحاظ شود.
10. روی یک کاغذ دکور خود را بکشید:
پیش از جابجایی مبلمان، بر روی کاغذ یا با استفاده از برنامه های کامپیوتری دکورتان را پیاده کنید. اتاق را اندازه‌گیری کنید، مکان پنجره‌ها، درها و پریزهای برق را مشخص کنید و سپس اتاق را دکور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *