داخلی, دانستنی های معماری, سالن نشیمن, طراحی

۹ دلیل برای خرید تابلو نقاشی

در این که خرید پوستر یا تابلو های چاپی مقرون به صرفه است شکی نیست، اما با جمع کردن هزینه چند پوستر و تابلوی چاپی میتوانید یک اثر هنری بخرید که تک است و آن را جای دیگری نخواهید دید. اگر شما هم جر افرادی هستید که تابلو های چاپی میخرید در این مقاله به ۹ علتی اشاره میکنیم که چرا خرید تابلوی نقاشی بهتر است.
1.خرید تابلوی نقاشی هنرمند را به صورت مستقیم حمایت میکند.
روح هنرمند داخل اثر هنری او دمیده میشود و در زمینه هنری که بسیار کار سختی است و رقابت در آن زیاد است، کسب درامد کاری دشوار است. با خرید تابلو از هنرمند هایی که چندان شناخته شده نیستند میتوانید یک هنرمند را به صورت مستقیم حمایت کنید و با خریدتان به کسب و کار او کمک کنید.
2.نقاشی ها برجسته و زنده هستند.
خرید یک تابلوی پرینت شده به هیچ وجه توانایی رقابت با تابلوی نقاشی که رد قلم هنرمند روی آن مشخص است و به نوعی تابلویی زنده است را ندارد. فرقی ندارد که اثر هنری روی چوب یا بوم یا کاغذ کشیده شده باشد، تابلوی نقاشی جنسی خاص و قابل لمس دارد که با تابلوی پرینت شده تفاوت قابل توجهی دارد.
3.تابلوی نقاشی برای افراد اجاره نشین گزینه‌ی بسیار مناسبی است.
اگر شما اجاره نشین هستید ایجاد فضایی که مطابق سلیقه‌ی شما باشد، با توجه به این که معمولا اجازه‌ی رنگ کردن دیوار ها را به سلیقه‌ی خود ندارید، کاری سخت خواهد بود. برای این که فضای خانه مطابق سلیقه شما شود یک یا دو عدد تابلو به دیوار بزنید. تابلو ها بر خلاف دیگر اثاثیه منزل جاگیر نیستند و میتوانید در خانه های مختلف از آنها استفاده کنید.
4.تابلوهای نقاشی تک هستند.
داشتن تابلویی که تک است و ممکن نیست مانند آن را جای دیگری ببینید بسیار خاص و جذاب است.
5.تابلوی نقاشی دست ساز است.
مانند بافتنی و سفال و اثاثیه دست ساز، دست ساز بودن تابلوی نقاشی هم مشخص است و جلوه‌گر هنر دست نقاش است. این موضوع خانه شما را شیک تر و خاص تر میکند که با تابلو های پرینت شده کارخانه‌ای قابل مقایسه نیست.
6.تابلوی نقاشی میتواند تکمیل کننده‌ی یک فضا باشد.
تابلوی نقاشی اساسا نقطه کانونی یک اتاق خواهد بود. مهم نیست که سبک نقاش کالیگرافی باشد یا سبک تابلوی گرافیتی یا وینتج، در هر صورت تابلوی نقاشی نقطه کانونی اتاق و تکمیل کننده آن خواهد بود. تقریبا هیچ المان دیگری را نمیتوان نام برد که به اندازه یک تابلوی نقاشی روی فضا تاثیر بگذار‌د.
7.تابلوی نقاشی فضا را تبدیل به خانه شما میکند.
تابلوهای نقاشی که مدت زیادی است آن را دارید کم کم شبیه به یک دوست قدیمی میشوند. آویختن یک تابلوی نقاشی قدیمی در هر فضایی مهم نیست که کجا باشد هر مکانی را به خانه شما تبدیل میکند تاثیر این موضوع مخصوصا زمانی بیشتر‌ میشود که تابلو از پدر و مادر و یا اجدادتان به شما رسیده باشد.
8.تابلوهای نقاشی الهام بخش هستند.
نگاه کردن به تابلویی که آن را دوست دارید میتواند روح شما را جلا بدهد و آن را تازه کند. برای من یک دلیل برای این که با جمع کردن مقداری پول به‌ خود تازگی هدیه ندهید بیاورید!
9.ساختن آرت گالری کوچک در خانه برای خودتان، کار بسیار جالبی است.
بیشتر به چه سبک نقاشی علاقه دارید؟ نقاشی پرتره یا منظره؟ نقاشی آبستره یا رئال؟ انتخاب نقاشی به شما کمک میکند سبک و سلیقه خود را در خانه منعکس کنید. همچنین با ساختن آرت گالری کوچکی در خانه خود میتوانید زیبایی جالبی به آن ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *