آشپزخانه, داخلی, سالن نشیمن, طراحی

نکاتی برای ایجاد حس خوب در فضای خانه

به صورت طبیعی ما مدت زیادی را در خانه سپری میکنیم و این که خانه ما محیط شادی باشد بسیار مهم است. از نکاتی که در این مقاله به آن اشاره میکنیم برای شاد کردن محیط خانه‌تان استفاده کنید.
1.به نور خورشید اجازه ورود دهید.
هیچ چیزی به اندازه نور خورشیدی که از پنجره به داخل خانه می‌آید مود خانه را بهتر نمیکند. برای این که نوری زیبا و بی نقص وارد خانه شود شیشه‌های پنجره را به خوبی تمیز نگه دارید. حداقل دو بار در سال پنجره ها را تمیز کنید.
2.ورودی زیبایی در خانه‌تان بسازید.
محیطی ایجاد کنید که هربار‌ وارد خانه میشوید حس خوبی بگیرید. برای این کار لازم است که جایی مناسب برای قرار دادن وسایل بیرون در نظر داشته باشید و همچنین جایی برای قرار دادن لباس های بیرون و کفش ها تعبیه کنید تا ورودی خانه‌تان منظم باشد. ورودی خانه را با نقاشی منظم در و دیوار ها تمیز نگهدارید و برای نقاشی از رنگ مورد علاقه‌تان استفاده کنید. برای دلچسب تر کردن فضای ورودی از گل های تازه و آیینه و بوگیر استفاده کنید.
3.روی تخت ها را مرتب نگهدارید.
یک روز خوب به شروعی خوب نیاز دارد. یکی از بهترین کار هایی که در شروع روز میتوانید انجام دهید مرتب کردن تختخوابتان است. با مرتب کردن رختخوابتان زمانی که از خواب بیدار میشوید، روز خود را با روحیه‌ای بهتر شروع میکنید. این کار ساده به منظم شدن ذهن شما و آماده شدن آن برای کار کمک میکند.
4.شب ها خواب خوبی داشته باشید.
برای بهبود بخشیدن به خوابتان بهتر است محیطی که در آن میخوابید کاملا تاریک باشد. در تاریکی بدن هورمون ملاتونین بیشتری آزاد میکند که به ما حس خستگی بیشتری میدهد. برعکس تاریکی روشنایی به ذهن فرمان بیداری میدهد. برای داشتن خوابی بهتر از پرده های بلک اوت که اجازه ورود نور را به داخل اتاق نمیدهند استفاده کنید.
5.از گل های طبیعی استفاده کنید.
یک گلدان پر از گل های تازه بلافاصله انرژی فضا را بهبود میبخشد و شخصی که در اتاق است مود بهتری میگیرد. با قرار دادن گلدان گل طبیعی در آشپزخانه هروقت که وارد آن میشوید به طبیعت متصل میشوید و حس خوبی میگیرید. برای گل های روی میزتان میتوانید از هر گلی طبق سلیقه‌تان استفاده کنید. هر گلی که در طول سال فصل آن است را روی میز قرار دهید. همچنین در صورت امکان داخل حیاط خانه گل پرورش دهید و گل های تازه بچینید و داخل گلدان بگذارید.
6.فضا را با خاطرات پر کنید.
در خانه از چیز هایی استفاده کنید که شما را یاد خانواده و دوستان و یا جاهایی که به آن سفرکردید بیاندازد. سوغاتی‌ها را جایی قرار دهید که شما را یاد خاطرات خوش سفرهایتان بیاندازد و برای رفتن به سفر های دیگر ترغیب کند. امروزه اکثر عکس های ما در لوازم دیجیتال است و کمتر عکسی را چاپ میکنیم. یک روز را به انتخاب عکس و چاپ کردن آن اختصاص دهید و آن را به صورتی خلاقانه به دیوار ها بزنید.
7.تعمیرات لازم را پشت گوش نیندازید.
تعمیراتی که پشت گوش می‌اندازید و دیدن آن ها فکرتان را درگیر میکند مانند شیرهایی که چکه میکند و دستگیره های شکسته درها نباید نادیده گرفته شوند. به جای نادیده گرفتن یک بار آن را درست کنید تا فشار فکری خود را کم کنید.
8.فضایی خصوصی برای خود ایجاد کنید.
در خانه‌ای که خانواده‌ با هم در آن زندگی میکنند پیدا کردن فضایی خصوصی برای نظم دادن به فکرها و خلوت کردن سخت است. گذراندن مدتی کوتاه به صورت تنها به شما کمک میکند که دوباره شارژ شوید و بتوانید با مسائل مختلف روبه‌رو شوید. در صورتی که نمیتوانید کل یک اتاق را به چنین فضایی اختصاص دهید گوشه یک اتاق هم کافی خواهد بود. اگر سرگرمی به‌خصوصی مانند قلاب بافی یا نقاشی دارید، فضایی متناسب با آن طراحی کنید و برای آن جایی تعبیه کنید که بتوانید وسایل لازم کارتان را در دسترس قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *