داخلی, سالن نشیمن, طراحی

مناسب ترین آیینه برای هر یک از فضا های خانه

آیینه سلاحی جادویی برای طراحان است که میتواند یک اتاق را بزرگ تر و روشن تر و زیباتر کنند. اگر دنبال پیدا کردن آیینه مناسب برای ناهارخوری یا ورودی خانه یا اتاق خواب و یا سرویس بهداشتی هستید این مقاله به شما کمک میکند که آیینه‌ی مناسب برای فضای خود را پیدا کنید. قطعا فقط یک گزینه درست وجود ندارد، اما زمانی که بین گزینه های زیاد و تنوع بیش از حد آیینه ها گیج شده‌اید این نکات به شما برای انتخاب آیینه مورد نظرتان کمک خواهد کرد.
اتاق ناهارخوری: آیینه‌ی آنتیک یا پنجره‌ای
اضافی کردن آیینه به اتاق ناهارخوری به بزرگ تر شدن آن و منعکس کردن نور کمک میکند. اما نشستن سر میز ناهارخوری هنگامی که روبه‌روی یک آیینه‌ی بزرگ و ساده هستید ممکن از ناخوشایند باشد. در عوض آیینه‌ای آنتیک که رنگ شیشه‌ی آن کمی دودی آنتیک است یا آیینه ای پنجره‌ای انتخاب کنید. در این عکس طراح داخلی، از آیینه‌ای آنتیک بالای شومینه استفاده کرده که نور لوستر را نیز منعکس میکند.
در این فضا نیز از آیینه‌ای پنجره‌ای دی کنار میز ناهارخوری استفاده شده که با چهارچوبی چوبی و ضخیم به صورت ماهرانه‌ای چشم را به اشتباه می‌اندازد و فکر میکنید به جای آیینه به پنجره نگاه میکنید و با این ترفند فضا بزرگ تر به نظر میرسد.
ورودی: آیینه بزرگ گرد
ورودی خانه ها به صورت معمول کمی تاریک است؛ استفاده از آیینه‌ای بزرگ به چند برابر شدن نور موجود در فضا و همچنین خارج کردن آن از حالت راهرو کمک میکند. اما چرا آیینه گرد؟ در حالی که میتوان از شکل های دیگر هم استفاده کرد آیینه گرد مناسب ترین گزینه است. چون با خط های صاف در ها و دیوار تضاد خوبی ایجاد میکند. آیینه گرد را میتوان بالای یک کنسول یا حتی به تنهایی داخل ورودی استفاده کرد.
اتاق خواب: آیینه قدی
داخل اتاق خواب داشتن آیینه قدی برای حاضر شدن به شما کمک میکند. بهترین جای قرار دادن آن هم در کنار تخت خواب هست که زمانی که آن را لازم دارید از آن استفاده کنید و همچنین زمانی که در حال استراحت هستید به شما خیره نشود. آیینه قدی که روی زمین قرار میگیرد مدرن تر از آیینه هایی است که روی دیوار نصب میشوند. برای اطمینان از امنیت آن و نیوفتادنش میتوانید بالای آیینه را به دیوار نصب کنید.
سرویس بهداشتی: آیینه بزرگ با فریم ساده
داخل سرویس بهداشتی مهم ترین نکته به کار بردن آیینه بزرگ و نور مناسب است. بهترین حالت این است که عرض آیینه به اندازه کابینت روشویی باشد. معمولا انتخاب اکثر افراد آیینه بدون فریم هست اما آیینه‌ی با فریم هم تمیز کردنش راحت تر است و هم به فضا زیبایی میبخشد. در عکس زیر فریم آیینه باریک است اما رنگ سبز آن زیبایی خاصی به آن بخشیده است.
هوم آفیس: آیینه طرح خورشیدی
در هوم آفیس معمولا آیینه برای کاربرد آن استفاده نمیشود و بیشتر به عنوان آیتمی برای زیبایی بخشیدن استفاده میشود. اگر برای آیینه هوم آفیس خود نمیدانید چه طرحی انتخاب کنید شاید انتخاب آینه‌ای با طرح خورشیدی گزینه مناسبی باشد. این آیینه ها مدت زیادی است که مورد استفاده قرار میگیرند اما همچنان زیبا هستند.
اتاق نشیمن: آیینه گرد با فریم طاق مانند
در حالی که برای بالای شومینه آیینه مستطیلی گزینه خوبی است آیینه گردهم تضاد خوبی با زوایای شومینه ایجاد میکند و زیبایی خاصی به آن میبخشد. آیینه‌ای به قطر حداقل یک سوم طول طاقچه انتخاب کنید. در صورتی که داخل نشیمن شومینه ندارید میتوانید آیینه خود را بالای کنسول نیز نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *