پروژه لاله 10 کوهسار

کرج ، کردان

 1398 تا 1400

تیم طراحی : غزال نجاری،حامد آقایی

مجری : امیر حسین نجاری

کارفرما : سعیده دانشور

پروژه لاله-10

یک پروژه ویلایی در محدوده کرج، شهرستان کوهسار حوالی کردان به مساحت زمین حدودا 700 متر مربع است.
بنای این پروژه در غالب یک ساختمان اصلی در دو طبقه و یک ساختمان سرایداری در قسمت جلویی زمین برای رفت و آمد ساخته شده است.

سازه ساختمان وافل و در دیوارهای آن هبلکس استفاده شده است.

در طراحی این ویلا ارتباط تنگاتنگ فضای درون و فضای سبز اولویت اصلی طراحی شمرده شده و در قسمت های مختلف،این مهم دیده میشود. در قسمت مرتفع سالن نشیمن عقب نشینی یک متری جهت ایجاد فضای سبز انجام شده و در طبقه دوم با ایجاد بالکن های کوچک نفوذ سبزی و نور به وضوح دیده میشود.همچنین قسمت بالایی باکس پله جهت نورگیری عمیق ترین قسمت های فضا بدون سقف و صرفا با شیشه پوشانده شده است.همچنین برای حفظ خط آسمان منطقه، ارتباط عمودی طبقه بالا به پشت بام از طریق نردبان در جداره بنا ایجاد شده است.
در طبقه همکف ساختمان سالن پذیرایی،سالن نشیمن،آشپزخانه و یک خواب مستر به منظور استفاده والدین قرار گرفته و طبقه بالا شامل دو خواب عادی و یک خواب مستر،سالن بازی و آشپزخانه کوچک با دید دشت روبرو و بالکن بزرگ است.
در تمامی اتاق ها موضوع حفظ حریم شخصی و دید و منظر با استفاده از گیاهان در نظر گرفته شده.برای مثال پنجره اتاق سرایداری رو به فضای پارک ماشین ها است و به اتاق خواب های شمالی دید ندارد. یا دید خواب های طبقه بالا با کاشت درخت های مرتفع کاملا گرفته شده است.یا بالکن بزرگ طبقه بالا به گونه ای طراحی شده که آرامش اتاق خواب مستر را بر هم نزند و افرار بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند.
در محوطه این مجموعه استخر،جکوزی نیمه سرپوشیده،فضای نشیمن،باربیکیو،سونا خشک،دستشویی و… قرار گرفته است.
قسمت جنوبی بنا دارای درختان میوه و مسیر حرکتی بین درختان است. در فضای بین درب جنوبی و جکوزی درخت سپیدار زیبایی قرار گرفته و ارتفاع آن به طبقه دوم میرسد. درب های ساختمان،چه درب های اصلی و چه درب بالکن هم متریال با جداره بنا است تا از تعدد متریال و اغتشاش بصری جلوگیری شود.

پروژه های مرتبط