پروژه آرن کوهستان

تهران ، سعادت آباد

اسفند 96 – مرداد 98

گروه طراحی : غزاله نجاری ، حامد آقایی

عکاس : محمدرضا علیخانی

مجری : حامد آقایی و نیما صفایی و محمد آقایی

کارفرما: آقای شاه میری و شرکا

برنامه فیزیکی : 12 واحد مسکونی ، فضای ورزش آبی ، گاردن

این پروژه از تجمیع 2 پلاک و جواز بسیار خوب به وجود آمد . در زمستان 95 ، 2 پلاک در یک کوچه بن بست در سمت جنوبی وجود داشتند که یکی از پلاک ها تمایل به فروش پلاک خود و دیگری تمایل به مشارکت در ساخت داشت . هر پلاک 200 متر مربع با ابعاد 20*10 بود که تجمیع آنها پلاکی با ابعاد 20*20 به وجود آورد . ابعاد این پلاک بسیار عالی بود و به ما برای پیدایش بهترین پلان منطقه کمک کرد .

نهایتا در بهمن ماه 95 پلاک شرقی خریداری و غربی مشارکت شد . به دلیل مشکل نوشتاری در سند پلاک غربی و تلاش گروه ما برای رفع آن در ابتدای کار، جواز این پروژه با تاخیر تهیه شد . نهایتا در اسفند 96 هر دو پلاک تخریب شدند . و در مرداد 98 واحدها تحویل مالک شدند . مدت زمان ساخت حدود 17 ماه

پروژه آرن کوهستان در محله نسبتا ارزان سعادت آباد واقع شده و این ساختمان با این متریال و سبک طراحی و امکانات در این محله نایاب بود ، ( به علت تفاوت بسیار زیاد با ساختمان های اطراف در زمان ساخت نظرات آزار دهنده زیادی شنیدیم ) ولی خوشبختانه پس از اتمام پروژه ، بازدید کننده ها و مالک و مشاوران بسیار از این پروژه تمجید نمودند و به لطف خدا متفاوت ترین پروژه محله شناخته شد .

سبک طراحی : مدرن معاصر

سرمایش و گرمایش : داکت اسپیلیت

پوشش کف : سنگ و لمینیت

آشپزخانه : ام دی اف و سنگ اسلب

روشنایی : هوشمند

سرویس ها : وال هنگ

جاروبرقی توکار مجزا برای هر واحد

تامین نور از شمال برای اتاق خواب ها و از جنوب برای سالن

سازه بتنی با سقف وافل که ستون ها در جدار خارجی پلان قرارداده شده اند

جداکننده ها : بلوک پرین بتن

آسانسور 8 نفره با درب و کابین با ابعاد سفارشی جهت کارایی بالاتر

قرنیز ها و درب های داخلی روکش چوب

سرویس های مهمان ، فضایی با 2 انتخاب

در پروژه های پیشین گاهی سرویس ایرانی نصب میشد و گاهی سرویس فرنگی ، و در هر 2 حال افراد زیادی منتقد بودن ، اینبار برای حل این مشکل در واحدهای 3 خواب هر دو انجام شد ، یعنی هم ایرانی و هم فرنگی وال هنگ

برای نصب ایرانی از کف خواب پلی اتیلن استفاده کردیم که عایق سازی را هم بهبود داد ، و در نهایت به سلیقه مشتری در فینیشینگ ایرانی یا فرنگی حذف شد ولی تاسیسات هردو وجود دارد .

حیاط این پروژه بسیار محصور طراحی شد تا فعالیت اجتماعی ساکنین در این محل صورت گیرد . به این ترتیب صدا و مزاحمتی برای دیگر ساکنین ایجاد نمی شود . فضای سونا و جکوزی دید به این فضا دارد تا شاید کمک بیشتری به بهره وری این فضا نماید .

این فضا مجهز به آتش دان و باربیکیو و سینک در فضای باز و گاز و سینک در فضای بسته شد . آتش دان جهت گرمایش در زمستان و مه پاش جهت سرمایش در تابستان آسایش را بالا می برند و فواره و آبنما رطوبت هوا را افزایش  می دهند .

پروژه های مرتبط