داخلی, دانستنی های معماری, سالن نشیمن, طراحی

13 راه برای بزرگ‌تر کردن فضای اتاق نشیمن، بدون جابه‌جا کردن دیوارها (پارت 2)

13 راه برای بزرگ‌تر کردن فضای اتاق نشیمن، بدون جابه‌جا کردن دیوارها

موارد قبلی مربوط به این مطلب …

از دیگر راههای بزرگ نشان دادن فضای اتاق نشیمن :

7-توجه را به اتاق مجاور جلب کنید

یک راه هوشمندانه برای عمیق تر نشان دادن اتاق نشیمن این است که توجه کسانی که در نشیمن هستند را به اتاق مجاور جلب کنید. اگر اتاق نشیمنتان دیواری با یک طراحی خاص یا کاغذ دیواری جالب ندارد میتوانید چشم کسانی که در نشیمن هستند را به سوی اتاق کناری نشیمن که روی دیوار آن یک تصویر زیبا یا کاغذ دیواری متفاوت دارد جلب کنید. اگر این نقاشی یا کاغذ دیواری را جایی نصب کنید که از اتاق نشیمن دیده شود به طور زیرکانه‌ای توجه را به دو اتاق جلب میکند و این حس را ایجاد میکند که اتاق نشیمن بزرگ تر است.

 

8- از یک فرش بزرگ استفاده کنید

استفاده از فرش تکنیک خوبی برای تفکیک فضایی خانه است. برای یک خانه‌ی جمع و جوری که میخواهید آن را بزرگ تر نشان دهید، نمیتوانید جز با مرز بندی زمین با فرش این تفکیک را انجام دهید. از یک فرش بزرگ استفاده کنید که تا نزدیکی مرز نشیمن بیاید و نشیمن را بزرگ تر نشان دهد.

 

9- از آینه های بزرگ استفاده کنید.

استفاده از آینه باعث میشود که چشم فریب بخورد و اتاق 2 برابر به نظر برسد مخصوصا اگر از آینه ای به بزرگی یک در یا پنجره استفاده کنید که به اتاقی دیگر باز میشود. از آینه استفاده کنید تا فضای نشیمن را بزرگ تر و زیباتر نشان دهید.

 

11- میز جلو-مبلی را حذف کنید

اگر میخواهید نشیمن خلوتی داشته باشید میتوانید به طور کل میز جلو-مبلی را حذف کنید و از میز عسلی کنار مبل استفاده کنید. حذف کردن میز از وسط نشیمن فضا را بزرگ تر و دلباز تر میکند و معمولا چیزی که جلوی مبل بیشتر به کار می‌آید یک پاف یا مبل زیر‌پایی است.

 

12- از شلف های باز استفاده کنید

گاهی در یک خانه جمع و جور جز شلف های باز فضای بیشتری برای جا دادن وسایل نیاز دارید. میتوانید از باکس های نیمکتی 25 در 50 سانتی متری استفاده کنید که هم فضایی برای نشستن باشد و هم برای جا دادن  وسایل؛ فقط مطمئن شوید باکس ها تحمل وزن کسی که روی آن مینشیند را داشته باشند.

13- چند نقطه کانونی در نشیمن ایجاد کنید

از این که در نشیمن از طراحی خاصی استفاده کنید نترسید. ایجاد نقاط خاص در فضا با طراحی خاص و متفاوت توجه را به خود جلب میکند و نشیمن را از یکنواختی خارج میکند و ظاهر زیبایی به آن میبخشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *